Opstart i Klatretræet

Den første kontakt

Når jeres barn har fået en plads i Klatretræet, vil I inden opstart blive kontaktet af en pædagog fra jeres barns kommende stue. Før og under opstarten vil vi være i dialog omkring jeres barn om kost, soverytme osv. og også lave en forventningsafstemning ift. det at skulle starte i daginstitution.

Det er jer forældre, der kender jeres barn bedst. I kender jeres barns behov, kompetencer, udfordringer og vaner. Det er vores mål at kunne opbygge et trygt og tillidsfuldt forhold, således at vi kan få del i jeres viden og erfaringer om jeres barn. Det er derfor vigtigt med en gensidig åbenhed og ærlighed over for hinanden. Vores holdninger til forældresamarbejdet vil være præget af respekt for jeres kompetencer samt et samarbejde, der også beror på pædagogernes erfaring ift. børn generelt og institutionslivet.

Vi lægger stor vægt på den daglige kontakt, hvor vi fortæller, hvordan jeres barn har haft det, og hvad vi har lavet i løbet af dagen.

Indkøring

Ved indkøring af nye børn forventer vi, at I har afsat tid til at være sammen med jeres barn i institutionen. Dette for at jeres barn skal føle sig tryg i de nye rammer og med nye voksne, men også for at I får et større indblik i jeres barns nye hverdag. Hvordan indkøringen helt konkret skal forløbe for jer og jeres barn, aftaler I med stuen til indkøringssamtalen. Dog forventer vi, at I afsætter minimum en uge til indkøring efterfulgt af korte dage i opstartsfasen. Perioden kan desuden variere efter barnets behov, og vi opfordrer til en blød opstart.